Friday, April 4, 2008

Tribut Nirvana

Intr-una din serile lenese, pe cand statul pe canapea mi se parea o idee extrem de buna, am dat, ca prin minune, de un documentar despre Nirvana respectiv Kurt Cobain. Ca una dintre cele mai importante persoane al inceputului anilor 90, Cobain si-a pus amprenta pe o intreaga generatie, reusind chiar sa schimbe cursul rock-ului. In timpul celor 27 de ani ai sai, Cobain a reusit sa se propulseze de la stadiul de muritor de rand la "rock star", chiar daca el nu si-a dorit acest lucru niciodata.

Era un om normal care avea insa ceva de spus. Si asta nu doar prin cuvinte. In timpul activitatii lui a revolutionat grunge-ul, a influentat foarte multi oameni si a reusit sa isi asigure un loc in muzica internationala - un all time favorit.

In general anii 90 sunt (inca) asociati cu o moda ciudata, cu o muzica de o calitate indoielnica (nu ca s-ar fi schimbat ceva in moda si muzica prezentului), dar ceea ce a realizat Nirvana face parte din seria "timeless".

Personal am facut cunostiinta cu Nirvana cu mult timp dupa ce ei nu mai existau. S-a intamplat candva in gimnaziu cred, atunci cand poti sa fi influentat de foarte multe genuri sau stari muzicale. Imi pare bine ca ei au avut cel mai mare aport in formarea mea muzicala.

Kurt Cobain a fost si ramane un geniu muzical, care se inscrie insa in categoria "tormented soul". A murit in 1994.

No comments: